« Tagasi

Taas on levimas petukõned

Swedbank annab teada, et taas on levimas petukõned, kus helistatakse näiliselt panga numbrilt ja üritatakse saada ligipääsu kliendi internetipangale. Nüüd pakuvad petturid soodustingimustel II pensionisambast lahkumist.

Swedbank tuletab meelde, et kõne pangast ei tähenda alati petukõnet, sest pangatöötajad helistavad ka ise klientidele. Tuleb jääda rahulikuks ja mõelda loogiliselt. Pangatöötaja ei kiirusta klienti, ta ei küsi PIN-koode, ta suhtleb kliendiga tema emakeeles. Enne mobiil-ID-ga või Smart-ID-ga millegi kinnitamist tuleb aga aru saada, mis toimingut parasjagu tehakse. Kindlasti ei tohi telefonile tulevaid autentimisteateid või allkirjastamisteateid kinnitada oma PIN-koodidega, kui klient ise samal ajal mingit tehingut ei tee. Nii võib juhtuda, et klient kinnitab hoopis tema internetipanka sisse häkkinud kurjategija poolt algatatud makse, hoiuse katkestamise, väikelaenutaotluse vms. On oluline, et küberturvalisuse olulisusest ja petukõnede ohtudest räägitakse ka oma vanematele, sõpradele ja lastele.

 

Martin Kõrv
kommunikatsiooni valdkonnajuht

Swedbank AS